11/01/2006

DM

Ik hoef hier niet uit te leggen dat depeche mode één van mijn all time favourites is. Dit is niet altijd zo geweest. Eigenlijk heb ik dit meer te danken aan Passie. En daar ben ik haar dankbaar voor. Lang dacht ik, net als velen, dat DM synoniem was voor heaumeaux. Niet zo vreemd als je een willekleurig plaatje uit de jaren '80 neemt. Toch klopt dit beeld niet helemaal als je je wat meer gaat verdiepen in de teksten en muziek van Martin L. Gore. Toegegeven, de ellende van bijvoorbeeld Speak & Spell, en een groot deel van Some Great Rewards doet anders vermoeden. Dat daar gelaten, hebben ze echte schoonheden geschreven. Die, naarmate de tijd vordert alleen maar mooier, mooier en mooier worden. Passie en ik zijn in de gelukkige omstandigheid, dat we ze niet één maar twee keer hebben gezien het afgelopen jaar. En een optreden van hun is als een rush. Zie One night in Paris of hun laatste dvd, Touring the Angel, en u begrijpt wat ik bedoel. Eigenlijk kan ik uren doorgaan maar daarmee verliest depeche mode zijn magie. Wat ik u niet wilde onthouden is een interview dat ik tegen kwam. Oja binnenkort verschijnt 'the best of'... Idee?

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

HKH, uw muzikale smaak doet mij weer positief verbazen. Dat DM al jaren kwaliteit maakt, staat buiten kijf. Helaas, weinig mensen kennen het solowerk van Martin L. Gore. Met name het door hem gecoverde 'In a manner of speaking' doet mij van schoonheid telkens weer naar adem happen.

1:03 p.m.  
Blogger HKH said...

@Mo, wederom dank. Ik kan u melden dat het werk van Martin L. Gore door ons erg gewaardeerd wordt. Beide Counterfeit platen doen het heel goed in huize HKH.

1:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home