11/09/2006

Radiohead

the Eraser is momenteel de cd die mijn cdspelert niet verlaat. Voor de onkundige: the Eraser is een project van Thom Yorke, en hij is beter bekend als de zanger van Radiohead. Nu is Radiohead bij mij een beetje achtergebleven. Ik wist niet wat ik met de muziek aan moest. Creep vond ik een geweldig nummer, net als Street Spirit. Karma Police is er ook één maar dan houdt het op. Hele platen heb ik nooit vol kunnen houden.... Tot ik eens bij mijn zwager in de auto zat. Hij had toen net Hail to the Thief aangeschaft, en ik was verkocht. Vooral het nummer Where I End and You Begin..kippenvel. Daarna ben ik me wat meer gaan verdiepen in Radiohead en langzaam aan begon de schoonheid van deze band door te dringen. Thom Yorke geeft met zijn klagende, hangende zang een sfeer in de muziek die je keer op keer in vervoering weet te brengen, soms klinkt het zelfs aandoenlijk. Yorke kan bij mij niet meer stuk en the Eraser kan met recht de mooiste plaat van 2006 genoemd worden. Toch?