11/20/2006

Na 100 meter omkeren!

KPN heeft een nieuwe dienst: KPN op weg, navigatie samen met de Black Berry. Aangezien ik in de buurt van de nieuwe ontwikkelingen zit en support geef en ontwikkel, moest ik het even proberen. Gister zouden wij familia aan gaan doen in Noordwijk. En aangezien wij haddan afgesproken bij hun nieuwe huis, kwam de navigatie goed van pas. De heenweg ging feilloos, tot afslag 6 op de A44 (de afslag die wij moesten hebben). De weg naar Noordwijk bleek aan verbouwing toe, waardoor wij terug de snelweg op moesten, en omrijden via Katwijk. De navigatie was zo ingesteld dat hij een alternatief zou geven indien dat nodig was. Het alternatief kwam er op neer, dat ik moest omdraaien. In het begin vond ik dit wel logisch maar nadat we op de weg van Katwijk naar Noordwijk zaten, en hij maar bleef terug vallen op de oude route, begon het toch vervelend te worden. Dus nieuwe route ingesteld: et voila, we werden voor de deur afgeleverd. Het werkte. Terug vertrokken we vanuit Noordwijkerhout. Dit ging vlekkeloos, tot we in de file kwamen op de A10. Na vijf minuten stapvoets kregen we ter hoogte van het ING gebouw te horen dat de file toe nam. OK dacht ik nog. Echter kreeg ik een kleine 30 seconden later de wonderlijke melding: Na 100 meter links aanhouden en omkeren! Ik weet niet of u de A10 kent daar maar dit ging niet lukken. Sterker, ik rij de bewuste route regelmatig en weet dat ik nog een kleine 180 KM ´immer grade aus´ moet. Dusch doorgereden. Hij pakte de route verder wel weer goed op, het zal wel een error zijn. De volgende bijzonderheid was ter hoogte van Drachten. Hier werden wij gewezen op afslag 36, Bedum, duh. Bedum ligt 40 KM verderop naar het Noorden. Gelukkig ben ik thuis gekomen maar mijn eerste ervaring met de navigatie is bijzonder te noemen, of ligt dit aan mij?

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het blijven eigenaardige systemen. Het verschil tussen mijn telefoon (TomTom) en auto (Navteq) geeft op bepaalde routes verschillen. Door de bank genomen ben ik tevreden met beide 'dames'.

11:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Welke stem gebruik je ?

gr KArel

11:17 a.m.  
Blogger HKH said...

Helaas heb ik geen TomTom (het was een Navteq) Karel anders had AlieAlie mij wel heul leuk geleken...

11:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het ligt niet aan jouw. ;-)

1:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home